Napjainkban
a társadalom mind nagyobb érdeklődést tanúsít a legmagasabb szinten
szerveződött környezeti rendszer, az erdő iránt. Egyre világosabb, hogy a
természettől elszakadni nem lehet, és nem is érdemes. Feladatunk, hogy
jobban megismertessük az emberekkel az erdőgazdálkodási munkákat,
bővítsük az erdőről, az ott zajló életről szóló ismereteket.A Kab-hegy nyugati oldalán bükkösök, cseresek árnyékában a romos Hubertus lakot alakítottuk át erdei iskolaépületté. Az
iskolai oktatás keretein belül fontos segítő és kiegészítő
foglalkozásnak tartjuk az erdei iskolában történő környezeti nevelést:
élményszerűvé, testközelivé teszi a megtanulandó ismereteket, hiszen a
játékok, a kézműves foglalkozások mind-mind a természetről szólnak.
A
programokat úgy terveztük meg, hogy azok kapcsolódjanak a gyerekek
iskolában elsajátítandó alapismereteihez, segítségükkel rögzítsük,
bővítsük tudásukat. Kiemelt figyelmet fordítottunk arra, hogy a
különféle programok alkalmazkodjanak a gyerekek életkori sajátságaihoz.
Továbbá fontosnak tartjuk azt is, hogy a tudást fokozatosan, apránként
adagoljuk az iskolásoknak, mindig egymásra építve a különböző
foglalkozásokat.
Minden
foglalkozáson alkalmat teremtünk a visszacsatolásra és ismétlésre, hogy
a tanultak jobban megszilárduljanak. A már korábban elsajátított
ismereteket is folyamatosan szinten tartjuk annak érdekében, hogy
láttassuk a köztük lévő kapcsolatokat és összefüggéseket – ez is
elősegíti a tanultak rögzítését. Lényeges, hogy a gyerekek lássák az
ember környezetre ható szerepét, megérezzék a ránk nehezedő felelősség
súlyát, amivel önmagunknak, környezetünknek és nem utolsó sorban a
jövőnek tartozunk.